Wednesday, October 8, 2014

Lunar Eclipse

Lunar eclipse in Japan tonight. As I walked home along Nagahori street in the cool autumn air, people were standing around, talking, and taking pictures. Some office workers sat on a railing outside Yamaya, our local liquor shop, drinking a beer and watching the eclipse.



5 comments:

  1. Hello there - just found your blog while looking for information on Taisho Ward (I'm figuring out what to do in Osaka today). Love the photos!

    ReplyDelete
  2. Thanks! BTW, we often go to Kobe; great post about Motomachi. I need to find and try rikkoro some day.

    ReplyDelete
  3. すごいですね!
    みかと私も月をみていました。
    私も写真をとりたかったけど、私のカメラではむりでした。

    すてきな写真ですね!

    ReplyDelete
  4. マルコさん、ありがとう!

    そうね、ピンホールカメラで取るのはちょっと難しいと僕も思います。 (^^;
    僕も新しいピンホールカメラを作りたい…

    ReplyDelete

Comment away. Be nice. I no longer allow anonymous posts to reduce the spam.